måndag 20 augusti 2012

Dörrbord - Homemade

 Detta enligt mig sjukt snygga bord har vi byggt själva av en gammal dörr som jag hittade på en granntomt... (Obs jag frågade om jag fick köpa den men då fick jag den...). Så här gjorde vi det: Tvättade bort all lös gammal färg, köpte ett mindre bord billigt på blocket för att få benen eftersom jag ville ha svaravade ben. Sen köpte vi nya brädor och byggde en ny större ram till benen. Vi sågade av dörren så den ena delen kunde bli en slagdel som vi fäste med gånggärn. Vill man, om man råkar bo stort och gärna med en matsal (som vi hoppas göra i framtiden...) kan man ju ha den hel, men så stort bor inte vi nu så då fick vi kapa.... så nu är det 137 x 90 (uppfällt 200x90) Sen beställde vi bara en glasskiva som vi la på bordet så inte mat och annat kladd ska rinna ner i dörren... Vi är som sagt mycket nöjda med resultatet! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar